Friday, June 8, 2012


Iata ca a venit vremea sa avem si un blog, insa ne vom face debutul nu prezentandu-va reteta vreunui tort de-al Oanei din cele pe care le stiti prea bine, ci prezentandu-va o reteta chinezeasca! Da, ati citit bine! Si aceasta deoarece s-a ivit ocazia unui concurs pe blogul Andreea's Chinese Food la care ne-am gandit sa participam si noi. :)
Prima reteta cu care participam se numeste "Pui cu bambus in sos alb" si pentru a o realiza, avem nevoie de urmatoarele ingrediente:


1 piept de pui
70 g bambus din conserva, lamele
150 ml supa de pui
1 bucata ghimbir
2 catei de usturoi
1 fir ceapa verde
2 lingurite amidon
2 linguri sos de soia
2 lingurite  vin de orez
2 lingurite ulei vegetal
1 lingurita ulei de susan
2 lingurite zahar
1 lingurita sare
3-4 urechi de lemn (optional)




Ca si Andreea, am folosit urechile de lemn pentru fotografia cu ingredientele, insa nu le-am mai folosit in reteta, ele dand un aspect mai putin elegant mancarii, dupa cum afirma Andreea, si fiind oricum optionale. Data viitoare insa, o sa le folosim si pe ele, pentru ca ne plac foarte mult! :)

Iata modalitatea de preparare:

-se taie pieptul de pui fasii, nu foarte subtiri
-peste pieptul taiat fasii se pune 1/2 lingurita sare, o lingura sos de soia, o lingurita vin de orez, 1 lingurita amidon si se lasa la marinat 20 de minute



- intre timp, se pregatesc celelalte ingrediente astfel: se taie ghimbirul fasiute; se taie partea alba a cepei fasiute mai lungi, iar partea verde, taiata oblic in fasiute nu foarte lungi se pastreaza pentru garnisit
- in supa de pui se pun restul de ingrediente, adica: 1/2 lingurita sare, zaharul, lingura de sos de soia, restul de amidon si uleiul de susan

- dupa 20 de minute, pieptul se pui se pune la prajit intr-o lingurita de ulei vegetal intr-o tigaie si se lasa deoparte

- in wok se pun la calit cateva secunde in cealalta lingurita de ulei partea alba de la ceapa si ghimbirul taiat fasiute; se adauga cei 2 catei de usturoi zdrobiti care se vor scoate din tigaie inainte de a se adauga restul de legume
- odata scosi cateii de usturoi, se adauga lamelele de bambus si se mai caleste compozitia pret de 1 minut:



- se adauga fasiile de pui prajite si apoi supa de pui cea condimentata:



- se mai lasa cateva secunde pana sosul format se ingroasa si este gata:



- dupa care se garniseste cu ceapa verde si se serveste:



Este foarte delicioasa. :) Pofta buna!


Tagged: , , ,

2 comments:

  1. Sper ca a fost ok cu bambusul :). Mie mi s-a parut atat de ciudat prima data cand l-am gatit, am crezut ca este stricat! :)). Imi pare rau totusi ca la noi nu se gaseste bambus proaspat ca in China. Oricum, arata tare bine preparatul! :)

    ReplyDelete
  2. Mi s-a parut si mie ceva suspect la bambus, dar stiam de la tine de pe blog ca e ciudat la prima "intalnire" si mi-am propus sa am rabdare. :) Puiul cu bambus e foarte bun, ghimbirul ii da o aroma placuta, mi-a placut mult sa gatesc ambele retete si sa savurez rezultatul, si am convins-o si pe buna mea prietena ca mancarea chinezeasca e delicioasa si se gateste usor! :)
    Multumesc pentru apreciere!

    ReplyDelete